Χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας στις σχέσεις μας
Σύγκρουση: Ευκαιρία για ανάπτυξη και εξέλιξη.
Όλοι οι άνθρωποι συχνά βιώνουν συγκρούσεις, απειλές, προβλήματα, βίαιες συμπεριφορές και διαφωνίες. Το αποτέλεσμα είναι η αδυναμία συγκέντρωσης των δυνάμεων τους για τη διαχείριση των συγκρούσεων που βιώνουν. Άλλες φορές από φόβο δεν αναλαμβάνουν το μερίδιο της ευθύνης που τους αναλογεί. Με αποτέλεσμα, την απομάκρυνση από τη σχέση καθώς και ό,τι γκρεμίζουν τις γέφυρες επικοινωνίας και σύνδεσης.
Για την προστασία τους «χτίζουν» όλο και ψηλότερα τείχη. Έτσι καταλήγουν η σύγκρουση να επιδεινωθεί και να δυσκολεύει η επίλυση της. Τα τείχη εμποδίζουν να δουν την οπτική γωνία του άλλου και να βρουν μια λύση που να είναι αποδεκτή και από τα δύο μέρη. Ο πιο λειτουργικός τρόπος είναι οι γέφυρες επικοινωνίας. Μόνο μέσω της επικοινωνίας μπορούν να ανακαλύψουν τις κρυμμένες δυνατότητες και τις ευκαιρίες που υπάρχουν στη διαφορά. Να δουν τη σύγκρουση σαν ευκαιρία για ανάπτυξη και εξέλιξη. Από τη σύγκρουση μπορούν να μάθουν πολλά για τον εαυτό τους και για τους άλλους. Επιπλέον έχουν την ευκαιρία να βρουν δημιουργικούς τρόπους επίλυσης των προβλημάτων τους.
Ειλικρίνεια και Σεβασμός
Η ειλικρίνεια αποτελεί τη βάση κάθε υγιούς επικοινωνίας. Να είμαστε ανοιχτοί και ειλικρινείς σχετικά με τα συναισθήματά μας, τις ανησυχίες μας και τις επιθυμίες μας δημιουργεί ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης. Σε συνδυασμό με τον σεβασμό προς τη διαφορετικότητα και την αυτονομία του άλλου, διαμορφώνεται μια σχέση βασισμένη στον αμοιβαίο σεβασμό.
Κατανόηση των Προτεραιοτήτων και Αναγκών
Η κατανόηση των προτεραιοτήτων και αναγκών είναι ο δρόμος προς την επίτευξη βαθιάς και ικανοποιητικής επικοινωνίας. Με την εφαρμογή αυτών των αρχών, μπορούμε να δημιουργήσουμε σχέσεις που αντέχουν στον χρόνο και εμπλουτίζουν τις ζωές μας. Η επικοινωνία αποτελεί το θεμέλιο κάθε υγιούς σχέσης. Στον σύγχρονο κόσμο, όπου η ένταση και οι προκλήσεις μπορούν να δημιουργήσουν συγκρούσεις, η ικανότητα να χτίζουμε γέφυρες επικοινωνίας αποκτά ιδιαίτερη σημασία.
Χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας
Ο διαμεσολαβητής, τους βοηθά να δουν καθαρά τη διαφορά και να αρχίσουν να χτίζουν γέφυρες επικοινωνίας. Είναι έξω από τη σύγκρουση και δρα με ουδετερότητα, αμεροληψία και αντικειμενικότητα. Η εκπαίδευση του αφορά σε στρατηγικές και δεξιότητες επίλυσης των συγκρούσεων ώστε να μπορεί να διευκολύνει την επικοινωνία. Ως αποτέλεσμα επιλέγουν λύσεις που ικανοποιούν τις ανάγκες και τα συμφέροντα τους. Με στόχο την εποικοδομητική επίλυση των συγκρούσεων και όχι την αποφυγή ή αποσιώπησή τους δημιουργούν σχέσεις εμπιστοσύνης, σεβασμού και αλληλοκατανόησης. Μαθαίνουν να λειτουργούν προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της ποιότητας των σχέσεων τους.